takida



Takida, ja vad ska man säga. Jag tycker dom är lite tråkiga samtidigt som jag gillar deras låtar... Så kan inte riktigt bestämma mig för vad jag tycker om dom. I år firar de omtyckta bandet 10 år som grupp.
Men från början gick dom under namnet Tender, men bytte lägligt till första skivan som var år 2000. Vilket genombrott, bilda bandet 99 och fick ut första demon 00. Bra jobbat killar!
Under min praktikvecka nu har vi lyssnat på Mix megapol Göteborg ständigt varje dag. Kan ju säga att jag tröttnat på deras låtar och reklampauser, som de spelar om och om igen. Och kan då säga er att någon i den radio studion gillar Takida. För deras låtar spelas ofta, haha. Har jag inget imot det i och för sig.
Och kvällen till ära spelar Takida i Lisebergshallen i Göteborg. Med 100% säkerhet lär det vara fullsatt känns det som. Min handledare på praktiken ska dit ikväll, så får tömma henne på information om hur konserten var imorgon. Är dom lika bra live?

Vad tycker ni om de välkända bandet? Har ni kanske sätt dom live?




Kommentarer
Postat av: Ellis

Jag gillar nog bara Curly sue! :D



sv: Haha sen is the shiiit! :D önskar jagvar senare än så idag! Det var döötrist!

2009-11-26 @ 23:22:04
URL: http://ellisu.blogg.se/
Postat av: Monkey

hihi kan tänka mig det ^^ du vill jobba i restaurang sen eller?



kram!

2009-11-27 @ 03:17:13
URL: http://www.monkeypig.se
Postat av: Lizzy

jag har sett dom live 2 gånger, jättebra :)

Håller med om att låtarna är lite tråkiga fast ändå bra på något konstigt sätt.. har inte lyssnat något på den nya cdn, men "bury the lies" är ju iallafall bra :)

2009-12-01 @ 18:14:51
URL: http://muzicforlife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0