Jobb, drömmar, framtid och ännu fler drömmar




Blev sängen med en kopp te och en bok istället. En osminkad Camilla med skrovlig förkyld röst och en dator i knät är min satus för tillfället! Men inte ska man hänga läpp för det. Specielt inte när jag sitter och tänker på en USA resa. Eller inte bara en resa, utan en USA-runt-resa! Jag och en kompis (vem vet fler kankse blir lockade att följa med när väskorna väl ska packas och biljetterna ska hämtas ut). Men våra små tankar, som mot föräldranas förhoppningar kommer bli av, är att luffa runt lite i USA när vi är såder 21 år kanske. När vi väl är där tänkte vi jobba lite, ha semester lite. Är det konstigt att man får 100 hysteriska fjärillar i magen när man tänker att jag ska befinna mig i New York, LA, Las Vegas, Miami Beach och Hollywood under samma halvår? Att behöva jobba som en dåre något år innan lär behövas. Om inte mer än ett år kanske? 

Jag om några år är ingen tjej med ett vanligt jobb 8-5, 5 dagar i veckan här hemma i Göteborg. Att jobba utomlands ett tag, satsa på modellandet, resa mycket och ha ett extremt roligt jobb som modejournalist på en tidining i Stockholm är drömmarna.  Men man vet aldrig, kanske blir det så. Eller så blir det ett ICA jobb även för mig vid 20 års ålder ;-) Men drömmar får man ha, och man måste tro på dom för att ha en chans att få in dom i sin verklighet!

Till något annat, så sitter jag är och fantiserar om pannkakor...Haha! Ja man får fantisera om mat.
Är otroligt sugen på en tjock amerikansk pannaka med lite glass och hallonsylt på. MUMS! Kanske som Lördagsmiddag? Undra om mina familjemedlemar skulle gå med på det? Känns som att det är att drömma...

Kommentarer
Postat av: Monkey

ja eller hur hihi =) minnena kommer ju tillbaks när man lyssnar på låtarna . underbart hihi

2010-01-09 @ 18:04:10
URL: http://www.monkeypig.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0