Flambering, och så var brannkåren där och elever på skolgården

Vilken härlig dag i skolan! Vad sägs som att sitta i en restaurang lokal en hel dag bara snacka en massa skit och klunka kaffe kopp efter kaffe kopp, och se på när en efter en i klassen lär sig flambera och efter varje persons försök provsmaka på kött och sås. DET var inte helt fel kan jag säga er. Visst jag tänkte när det blev min tur att gode gud gör så jag inte eldar upp hela kalufsen...Och inte blev det något uppeldat hår inte, utan jätte god kyckling med grönpepparsås som var flamberat i cognac. Allt gick bra och har gjort hela veckan då det varit flambering på schemat för övriga klasskompisar. TILLS det blev Tommys tur och det blev lite för mycket rök så brannlarmet gick. Skolgården började fyllas med ungdomar och lärare och in kom brannkåren...Men det var ju bara hotell och restaurang elever som lekt lite med elden för nära brandalarmet, haha.

Nu står det en smarrig kyklingsallad på bordet och väntar på 4 hungriga familjemedlemar.
CIAO

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0