50 års fester är helt klart underskattade.

Jag kan bara säga en sak, 50 års fester är underskattade! Det var så lyckat igår ikväll, dock IG till mig när det gäller kameran igår. Inte en ända bild...
Kvällen börja med att jag och Lina gjorde förrätter och annat förberedande inför kvällens middag. För att sedan under ett par timmar höra skrattande lite halv fulla glada vuxan tjoa ute i lokalen. Medans vi stog inne i disken och köket och små sjung, dansa och hade kul. Någon timme efter att dansen och de grymma live bandet ute i lokalen hade dragit igång och körde för fullt, var vi nästan klara i disken med alla minst 250 glas och tallrikar. Då ringde ett par killkompisar och sa att dom va en bit från lokalen och självklart var dom välkommna in. De knäckte varsin öl och sedan var de igång också. Just då fick jag en allergi chock. B O K S T A V L I G E N! Mitt ansikte svullna upp och blev rött som en tomat med lite små vita fläckar och öronen kli som bara den. Det pulsera i hela asniktet och det var inte långtifrån att jag svimma när jag snubblad ut i kylan för att få luft. Det var riktigt läskigt faktist. Jag vet att jag är allergisk mot jordnötter men jag har bara fått reaktion på det en gång innan och det var för två helger sen. Så det kan vara så att det blivit värre nu. Eller rättaresagt läkaren har till och med sagt att det KAN bli värre helt plötsligt. Men efter några allerigtabletter och en stund i soffan med filtar var jag på fötter igen, och då väntade bara dansgolvet och de grymma gamla hit låtarna som bandet spela på mig! Ett golv fullt av galet dansande människor i åldrana 17-70. HUR kul låter inte det? 50 års fester ÄR underskattade, och där P U N K T!

NU ska jag planera lite inför en plåtning i veckan och även mixa ihop lite olika outfits.
Ciao


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0